søndag, november 11, 2007

Dødssynder

Jeg har heldigvis ikke mulighet til å se Schaus programmer, men de høres veldig smakløse ut. Selvsagt skal kristne boikotte programmet i den forstand at vi ikke ser det og ikke ser reklamen før og etter programmet. Vi kan også påpeke overfor TV2 og annonsører at det virker mot sin hensikt å forbindes med Schaus program.

VG gjorde et poeng av at kristenfolket møter seg selv i døra fordi vi gjerne ville ha muligheten til å karikere Muhammed i ytringsfrihetens navn, men ikke liker når andre bruker ytringsfriheten mot oss. Heldigvis har jeg hele tiden vært imot å trykke Muhammedtegningene, ikke av respekt for Muhammed, men av respekt for muslimene. Hvis jeg ønsker å vinne en muslim og inviterer ham hjem på te, så drar jeg ikke frem et nidbilde av Muhammed for å provosere. Da trenger jeg ikke å trykke slike bilder i avisa heller.

Etter min mening bør alle respektere hverandre i et demokratisk samfunn, og ikke provosere bare for å provosere. Kristne bør respektere muslimer, og TV2 bør respektere kristne.

2 Comments:

Blogger Jon Erik Kristiansen said...

Hei Lars!
Jeg så de fleste av programmene til den vulgære Oslomannen.

Jeg synes det er rart at vi kristne skal boikotte noe vi ikke vet hva inneholder.
Hva boikottet du, egentlig?

Det er greit å bevare sitt sinn for urene ting, men det er ikke det boitkotten gikk ut på.

Vi må ikke bli som moldboere, vi stikker hodet i sanden og boikotter, jeg blåser i hva jeg boikotter, men jeg boikotter alikevel.

Respekt for andres valg i dette, men jeg synes det blir litt flummigt!

Det er en stund siden programmet gikk, og om det går i reprise, så gidder ikke jeg å bruke min tid på å se det en gang til.

2/08/2008 9:03 a.m.  
Blogger Lars said...

Hei Jon!

Du har rett.

/Lars

2/08/2008 10:33 a.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home